villkor

 

 

 

 

 

 

1. Personuppgifter:
DreamOn AB följer personuppgiftslagen och är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen och för marknadsföringsändamål av annat företag än DreamOn AB. Du kan begära att personuppgifter rättas, tas bort eller anmäla om du inte vill att uppgifter ska användas för direktmarknadsföring. Vi sparar aldrig ditt personnummer utan detta skickas endast vidare till vår betalningspartner. Din e-post kan komma att användas till utskick av nyhetsbrev. Du kan begära att utskick stoppas hos kundservice eller genom att följa instruktionerna i utskicket.

2. Åldersgräns:
Hos oss får alla handla, men är du under 18 år krävs målsmans godkännande

3. Priser:
Samtliga priser är angivna i svenska kronor och i Euro inklusive 25 % moms. I vissa fall bjuder vi på frakten.

4. Bekräftelse:
När du lagt en beställning på DreamOn AB visas en beställningsbekräftelse. Beställningsbekräftelsen skickas automatiskt till den e-post du angivit.

5. Betalningsalternativ:
På DreamOn AB vill vi att du ska kunna använda det betalningssätt som passar dig bäst. Vi erbjuder följande betalningssätt:
Bank Överföring: Vi skickar din beställning så fort vi mottagit betalningen. Glöm inte att ange ordernummer vid betalningen.
Paypal: Har du Paypal konto så går det utmärkt att betala via paypal till oss.

6. Leverans:
Vi vill att våra kunder ska kunna få sin beställning så snabbt som möjligt. Leveranstiden från oss varierar från 1-3 dagar beroende på orderingången. Om paketet går med lantbrevbärare kan leveranstiden öka med 1-2 dagar. Kunden informeras direkt om leveranstiden fördröjs och har då självklart rätt att häva köpet utan någon extra kostnad.

7. Postombud:
Paketet levereras till ditt närmsta Postombud där du hämtar de över disk. För att få ut paketet över krävs det att du ska kunna legitimera dig. Om du ska hämta ut paketet åt någon annan krävs det både att din och mottagarens legitimation visas.

8. Retur:
Öppet köp gäller enligt svensk lag i 14 dagar från och med att du mottagit ditt paket. Du som kund har rätt till att antingen byta varan mot en annan eller välja att få pengarna tillbaka. Pengarna återbetalas till det betalsätt valde vid beställning. Vid retur och byte står kunden själv för returfraktkostaden. Använda produkter i retur godkänns ej.

9. Ångerrätt:
Vi vill att du skall bli nöjd med er order. Du har därför 30 dagars ångerrätt från och med den dagen du hämtar ut varan. Det är tillåtet att öppna kartongen och utföra funktionskontroll på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Observera att vi ej löser ut returer mot postförskott. Ångerrätten gäller generellt inte förbruknings- och färskvaror. För att nyttja vår ångerrätt; kontakta vår kundservice.

10. Reklamation:
För att reklamera en vara vänligen kontakta vår kundservice så kommer vi att hjälpa dig vidare. DreamOn AB har en reklamationsrätt på ett år. Vid eventuella tvister följer DreamOn AB alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Om det rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan.

11. Återbetalning:
Vid hävt köpt, retur eller reklamation så har du som kund rätt till att få tillbaka dina pengar inom 30 dagar från det att du som vi mottagit ditt ärende, vår ambition är dock att det skall gå på mindre än fem bankdagar. Om det rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan.

12. Outlöst paket:
Outlöst paket debiteras med 250 kr i frakt och administrationsavgifter. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar innan det returneras.

13. Rea- och kampanjvaror:
Rea- och kampanjvaror gäller så länge lagret räcker, om inte sista utsatt datum finns.

14. Förmedling av skönhetsbehandlingar och vårt ansvar:
Vi tar fullt ansvar i förberedelse inför resan så som information och vi hjälper till med bokningarna och kommunikationen med kliniken. Vi finns med under hela förfarandet och hjälper till. Dock tar vi inget ansvar för ingrepp och behandlingar som inte utgörs av oss. Däremot samarbetar vi enbart med kliniker som erbjuder garanti bevis för utfört arbete och erkända kliniker inom sitt område.

15. Fel och korrigering av publicerat material:
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, produkttexter och bilder som tryckts eller skrivits felaktigt på webbplatsen. Vi reserverar oss för prisjusteringar (ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.

16. Övrigt:
Vi kan inte hållas ansvariga för något som ligger utanför vår egen kontroll.